Senaste från Instagram

lördag 30 augusti 2008

Den stora napp-slutar-dagen

Nu ska jag berätta om hur det gick till när jag lämnade mina nappar i ett nappträd.
Mamma och pappa hade bestämt att idag den 30 augusti 2008 så skulle jag sluta med napp. Det pirrade i magen hela dagen och jag är orolig över hur det ska gå.

Pappa och jag knöt ihop mina nappar med ett starkt murarsnöre.

Väl framme i skogen så valde vi ut ett perfekt träd. Nu var det mest spännande. Pappa förberedde sig för att klättra högt upp i trädet. Ingen ska ju kunna nå napparna.

Pappa klättrade upp. Det såg lite klumpigt ut, men högt kom han.

Efter en stund hade han lyckats knyta fast napparna ordentligt.

När pappa kom ner så visade han sin hand. Den blödde för att han stuckit sig på vassa grenar.


Hej då alla mina nappar. Jag saknar er men jag är stor kille nu och behöver inte er längre. När det känns tufft får jag krama mamma och pappa och alla mina gosedjur. Kanske gråter jag lite och blir arg för att napparna är borta men det ska säkert lösa sig. Jag kan ju alltid gå bort till mitt nappträd och titta till napparna. :-)

PS. Jag fick en stor fin present för att jag var så duktig och slutade med napp. (ett pippi-hus till mina pippi-figurer)


Inga kommentarer: